At sige på en pæn måde at man ikke er tilfreds med erhvervsrengøring

11 december 2020 Anders Lundtang Hansen

Man har fået at vide, at hvis man ikke har noget pænt at sige, så skal man bare tie helt stille.

Men det duer bare ikke rigtig, hvis man nu har hyret nogle mennesker til at udføre en service for en, som man ikke er tilfreds med. Det er trods alt ens penge, som man bruger på det.

Så kan man vælge at udskifte denne service, men det hjælper jo ikke nødvendigvis den forhenværende, så måske var det bedre, at man sagde til dem, hvad der er galt, så de kan rette ind – eller gøre det bedre hos den næste kunde.

Måske finder man i den sammenhæng ud af, at man bare var gået skævt af hinanden – eller at man bare var et dårligt match.

Lad os tage et eksempel med, at man vil have udført erhvervsrengøring i Birkerød, hvor man har sit firma.

Sig tingene på en pæn måde

Det er for det første dårlig stil, hvis man roser dem, selvom man ikke er tilfreds, fordi man er konfliktsky eller lidt for godt opdraget.

Så virker man vægelsindet og siger én ting, mens man mener noget andet.

Hvis man så bare udskifter denne erhvervsrengøring uden at sige noget til dem om hvorfor, så kan det give en lidt dårlig stemning for begge parter, hvor man måske ender med at udstille hinanden på nettet med videre.

Der er det nemmere, hvis man kan nå det i opløbet, når man mødes ansigt til ansigt.

Og det kan man sagtens sige på en pæn måde, uden det bare lyder som brok, så rengøringsfolkene ikke føler sig ramte på deres stolthed og tænker, at arbejdsgiveren alligevel ikke forstår sig på, hvad de laver.

Man bør derfor nedsætte et møde med repræsentanterne, så der er tid til at snakke tingene ordentligt igennem, så man får lagt kortene rent på bordet og eventuelt kan fortsætte et godt samarbejde.

Flere Nyheder