Hvilken hjælp kan jeg få hos en revisor?

Uanset størrelsen på din virksomhed eller dine forretnings områder, vil en revisor kunne tilbyde hjælp når det handler om virksomhedens økonomiske administration eller finansielle dispositioner.

Som lille virksomhed – det vil sige solo selvstændig eller enkeltmands virksomhed – har du sandsynligvis ikke det store behov for revisoren i det daglige. Her kan de fleste virksomheder uden ansatte og uden ønske om vækst sagtens klare sig med en bogholder, som sørger for at balancere regnskaberne og gøre dem klar til revision. En revisor vil herefter godkende regnskabet, påføre en revisor påtegning, udarbejde en års rapport og sørge for at de rette beløb bliver indberettet til skat.

På den måde har du altid et flot og gennemskueligt opstillet årsregnskab, som er godkendt af en revisor. Dette kan være til stor nytte hvis du eksempelvis søger om at optage et lån i din virksomhed, og over for banken skal godtgøre at virksomhedens økonomi er sund og fejlfri.

Brug din revisor som rådgivende konsulent

Større virksomheden kan få stor glæde af revisorens viden inden for – og erfaring med – de aktuelle skattemæssige forhold i og uden for Danmark. Hvis du for eksempel nærer et ønske om at vækste, for eksempel via fusion med en anden virksomhed eller udvidelse af virksomhedens udbredelse i andre lande, kan revisoren hjælpe dig med såvel formalia som med rådgivning omkring hvorledes du skal administrere virksomhedens økonomi i forbindelse hermed.

Der ud over kan revisoren hjælpe dig med eksempelvis oprettelse af selskaber, ændring af virksomheds struktur eller omplacering af virksomhedens finanser.

Hvor kan jeg finde et kompetent revisionsfirma i Silkeborg?

Er du bosat, eller har du virksomhed, i Silkeborg og omegn, kan du benytte dig af revisionshuset Kreston SR, som har til huse på Torvet i midten af Silkeborg. Du kan læse mere, og kontakte Kreston SR via hjemmesiden krestonsr.dk