Med blended learning er læringen nærmeste garanteret!

Tænk tilbage på skolebænken, da de gamle ronkedorer forsøgte at indpode dig noget lærdom, som du kunne bruge i fremtiden. Måske kunne man ikke lige se det praktiske i det på stedet, man senere i livet fandt man da tit og ofte ud af, at man havde brug for det – hvis man havde lært det.

For det er jo ikke lige alle undervisere, der er lige gode til at lære fra sig, og man siger lettere ondskabsfuldt, at desto højere en undervisnings-anstalt man er på, desto mere går lærerne op i deres dont og kan lære fra sig.

Men dengang gav man også underviserne skylden, men måske var de faktisk gode nok til at undervise, og ens klassekammerater lærte da en masse, så man troede, man selv var dum.

Dog kan det jo tænkes, at man bare ikke blev undervist på den måde, som der faldt en bedst til, og det kan være fordi, man skulle have lærdommen ind på en blandet måde, så den satte sig bedst.

Tilpas lærdommen til dig selv

Der er jo skrevet ufatteligt mange bøger om, hvordan man underviser bedst, om det er via tavleundervisning, lektier, bog-øvelser, praktiske øvelser eller meget andet og nogle gange en kombination af dette.

Men pointen i langt de fleste tilfælde var, at underviserne selv mente, at de skulle tilrettelægge en undervisningsmetode til mange elever på mange tid, da det krævede for meget at skulle undervise hver enkelt på hver sin måde, for så måtte de betale sig fra det.

Man evaluerede så den lærdom bagefter, men man glemte ofte at omsætte de erfaringer, som eleverne kom med, til at tage udgangspunkt i at lade eleverne bestemme selv, da der så ikke ville være nogen sammenhængskraft, eller det ville ende i anarki, var ens frygt.

Sådan kan det måske være med små børn, men når man ser på specielt voksne, der skal lære noget nyt, så kan man gøre det ved at flette lærdom sammen på kryds og tværs via blended learning.

Det kan man blandt andet bruge i virksomhedssammenhænge. Læs blot her: https://humanfactor.online/blended-learning.html